keskiviikko 13. kesäkuuta 2007

4. Kesä ja aamut

Nyt se sitten repes, nimittäin aamuherääminen. Yritin tänä kesänä pitää kurissa sen, että heräisin aamuisin ainakin ennen kahtatoista. Syynä on se, että minulla on kesäyliopiston kielikurssi melkein joka arkipäivä puoli viidestä seitsemään. Olisi siis hyvä herätä aikaisemmin, että vois näin arkipäivinä vois nauttia kesästä. Kaksi päivää kuitenkin olen herännyt kahdentoista jälkeen. Tämä ei normaalina kesänä olisi mahdollista, koska olisin töissä. Nyt en ole töissä vaan valmistaudun kolmen viikon päästä alkavaa Zanzibarin matkaa varten.

Olen siis lomalla.

Normaali lomaherääminenhän tapahtuu vasta kahdentoista jälkeen. Ainakin minä pyörin kavereiden kanssa sen verran myöhään, että ennen kahtatoista herääminen olisi kidutusta. Kesällä loma on kuitenkin varsin erilaista. Kukaan ei nimittäin ole lomalla. Kaikki itseni ikäiset ihmiset ovat töissä tienaamassa talven taltuttamisvaroja. Tämä johtaa siihen, että kukaan ei valvo myöhään, kun pitää aamulla töihin.

Eli..

Minä valvon, kun muut nukkuvat kodeissaan. Sitten kun muut heräävät ja jatkavat nukkumista töissä, minä jatkan nukkumista kotona. Iltapäivällä kaikki heräävät töistä päästyään ja alkavat viettää kesää. Minä taas herään kotoa ja painun kesäyliopistolle nukkumaan. Lopulta kun pääsen kielikurssilta, ja herään kesään, kaikki muut alkavat jo miettiä kotiin lähtöä, kun "pitää aamulla töihin". Onneksi kurssi loppuu viikon päästä. Ei tarvitse enää olla kahdessa paikassa samaan aikaan.

Ei kommentteja: